Drumeție pe Via Transilvanica – Richiș – Biertan

Data și ora:

Despre

Dragi drumeți,
Drumeția începe din vecinătatea Bisericii fortificate din Richiș, unde se găseste loc pentru a parca mașinile. Urmăm marcajul Via Transilvanica și traversăm Richișul pe șoseaua către Biertan și, după ieșirea din localitate, cotim la stânga pe un drum de pământ. De la o răspântie, noi cotim dreapta spre Biertan și urcăm ușor dealul, printr-un peisaj cu pajiști și fânețe naturale bordurat de pădure. Pe culmea dealului, contemplăm panorama satului Richiș și luăm o pauză pentru gustare. Continuăm drumeția pe o potecă prin pădure până deasupra cetății Biertanului. De aici coborâm spre o pajiște, apoi continuăm pe un drum asfaltat până la intrarea în cetate. Traseul este relativ ușor, cu o lungime de 12 km, potrivit persoanelor cu o bună condiție fizică și copiilor de minim 5-6 ani, care au mai ieșit în drumeții.
Înainte de drumeție tot în zonă, se desfășoară o campanie de ecologizare, pentru cine dorește să se alăture, aceasta începe la ora 9.00 cu punct de întâlnire Biserica Fortificată din Richiș și durează până la ora 10.30 – 11.00.
“Ne alăturăm inițiativei Asociației Tășuleasa Social din proiectul lor Ziua Bună! – Ziua Voluntarilor Mici pe Via Transilvanica.
Noi, împreuna cu Stelian Burduhos, suntem “părinți adoptivi de kilometri” intre Richis-Biertan și vă invităm să arătăm că ne pasă de traseu printr-o drumeție cu responsabilități:
verificăm integritatea si vizibilitatea marcajelor turistice
tăiem iarba de langă bornele VT
igienizăm traseul”

UNDE ȘI CÂND NE INTÂLNIM?
Ne întâlnim duminica dimineață, la ora 11:00, la Biserica Fortificată Richis. De aici începem drumetia noastră pe traseu Via Transilvanica – Richiș – Biertan

INFORMAȚII TRASEU
Ora de plecare 11:00
Durata drumeției 5 ore
Dificultate Mediu
Distanță 12 km
COSTURI
70 lei/persoană
_________________________________
Prin participarea la acest eveniment, îmi dau acordul de a fi fotografiat. Iau la cunoștință faptul că fotografiile vor fi folosite cu scopuri publicitare, în mediul online şi pe materiale tipărite, în cadrul Programului „Anii Drumeției” pentru promovarea acestuia.
Declar pe propria răspundere că, din cele cunoscute de mine, sunt apt(ă) pentru efectuarea unui efort fizic susținut în cadrul evenimentelor de tip drumeție, fără sa-mi dăuneze în vreun fel stării de sănătate. Participarea mea la acest eveniment este în totalitate voluntară, înțelegând riscurile asociate la care mă supun.
__________________________________
Programul „Anii Drumeției” este inițiat și finanțat de Consiliul Județean Sibiu, în colaborare cu Asociația Județeană de Turism Sibiu.
Scopul principal este de a îmbunătăți infrastructura de drumeție din județ și de a promova activități specifice ecoturismului.
Am ajuns cunoscuți în comunitate pentru grija pe care o purtăm pentru natură și dorința de a încuraja cât mai mulți oameni să exploreze potecile din județ. Am început prin a scrie un document cuprinzător despre standardizarea signalisticii pe traseele de drumeție. Apoi am avut grijă ca acesta să fie implementat la nivel județean, sperăm că și la nivel național. Abia după aceea zicem noi că a început munca serioasă. Cea de refacere a traseelor de drumeție, astfel încât acestea să fie sigure de parcurs, chiar și pentru drumeții începători și de promovare a comportamentului responsabil în natură.